L'adsorbimentu di u tamisu moleculare di zeolite hè un prucessu di cambiamentu fisicu. U mutivu principale di adsorbimentu hè un tipu di "forza superficiale" prodotta da a gravità moleculare chì agisce nantu à a superficia solida. Quandu u fluidu attraversa, alcune molecule in u fluidu scontranu cù a superficie di l'addorbente per via di un muvimentu irregulare, causendu una concentrazione moleculare in superficie. Riduce u numeru di tali molecule in u fluidu per uttene u scopu di separazione è rimozione. Postu chì ùn ci hè micca cambiamentu chimicu in l'adsorbimentu, fintantu chì circhemu di scaccià e molecule cuncentrate nantu à a superficia, u vaghjolu moleculare di zeolite averà torna capacità di adsorbimentu. Stu prucessu hè u prucessu inversu di adsorbimentu, chjamatu analisi o rigenerazione. Siccomu u tamisu moleculare zeolite hà una dimensione uniforme di pori, solu quandu u diametru di a dinamica moleculare hè più chjucu di u tamisu moleculare zeolite pò entra facilmente in l'internu di a cavità cristallina è esse adsorbitu. Dunque, u vaghjolu moleculare di zeolite hè cum'è un setacciu per e molecule di gasu è di liquidu, è si determina se esse adsorbutu o micca secondu a dimensione di a molecula. . Siccomu u tamisu moleculare zeolite hà una forte polarità in a cavità cristallina, pò avè un forte effettu nantu à a superficia di u tamisu moleculare zeolite cù molecule chì cuntenenu gruppi polari, o inducendu a polarisazione di e molecule polarizzabili per pruduce una forte adsorbimentu. Stu tipu di mulèculi pulari o facilmente polarisati hè faciule da esse adsorbitu da u tamisu moleculare di zeolite polare, chì riflette un'altra selettività di adsorbimentu di u tamisu moleculare di zeolite.
In generale, u scambiu ionicu si riferisce à u scambiu di cationi di cumpensazione fora di u quadru di u tamisu moleculare zeolite. L'ioni di compensazione fora di u quadru di u tamisu moleculare zeolite sò generalmente protoni è metalli alcalini o metalli alcalini terrestri, chì sò facilmente scambiati di ioni in vari setacci molecolari di zeolite di tippu ionicu di valenza in a soluzione acquosa di sali metallici. Ioni sò più faciuli da migrà in certe cundizioni, cume suluzioni acquose o temperature più alte.
In una soluzione acquosa, per via di a differente selettività di ioni di i setacci moleculari di zeolite, ponu esse esposte diverse proprietà di scambiu di ioni. A reazione di scambio ionicu idrotermale trà cationi metallici è setacci moleculari di zeolite hè un prucessu di diffusione libera. A velocità di diffusione limita a velocità di reazione di scambiu.
I setacci moleculari di Zeolite anu una struttura cristallina regulare unica, ognuna di e quali hà una struttura di pori di una certa dimensione è forma, è hà una grande superficie specifica. A maiò parte di i tamichi moleculari di zeolite anu forti centri acidi nantu à a superficia, è ci hè un forte campu di Coulomb in i pori cristallini per a polarisazione. Queste caratteristiche ne facenu un eccellente catalizatore. Reazzioni catalitiche eterogenee sò effettuate nantu à catalizatori solidi, è l'attività catalitica hè legata à a dimensione di i pori cristallini di u catalizatore. Quandu un setacciu moleculare zeolite hè adupratu cum'è catalizatore o purtatore di catalizzatore, u prugressu di a reazione catalitica hè cuntrullatu da a dimensione di i pori di u setacciulu moleculare zeolite. A dimensione è a forma di i pori è i pori di cristalli ponu ghjucà un rolu selettivu in a reazione catalitica. In e cundizioni generali di reazione, i setacci moleculari di zeolite ghjucanu un rollu primu in a direzzione di a reazione è presentanu prestazioni catalitiche selettive di forma. Questa prestazione rende i setacci moleculari di zeolite un novu materiale cataliticu cun forte vitalità.